본문 바로가기

BTS Gyeongbokgung Palace, CL Jongchinboo... Traditional spots reborn as Joseon’s “hip”

CL's new song'HWA' was released for the first time. CL's stage, which returned to the James Corden Show after 4 years, was markedly different from the English single "Lifted" released in 2016. At that time, he was the first Korean female solo singer to reach 94th place on the Billboard Singles Chart'Hot 100', and he jumped into the local crowd and performed a stage where he played with James Corden and enjoyed it together. This time, they presented a stage set in the background of the Gyeonggeun-dang and Okcheop-dang, and the National Museum of Contemporary Art, located in Sogyeok-dong, Seoul. Overseas, they beckoned K-pop singers, but as the Corona 19 prolonged, they ‘remote appearances’ in this way.
 

 

 

 

 


An official at the National Museum of Modern and Contemporary Art said, “CL was usually interested in contemporary art, so I visited it whenever a new exhibition was opened.” “In a situation where it was difficult to appear on American broadcasts directly because of the corona, he expressed his intention to decorate the stage of a new song in a space like a friend. I was happy to collaborate.” The atmosphere of the'MMCA Hyundai Motor Series 2020: Yang Hye-Gyu-O2 & H2O' currently in progress at the Seoul Pavilion, as well as the personality of the last son who kept the genealogy and portraits of successive kings during the Joseon Dynasty, and managed the clothes of the king and queen were well matched. . As the number of visitors declined in the aftermath of the coronavirus, the museum also made various attempts, such as introducing the non-face-to-face online performance series'MMCA Live', and became a promotional strategy that could win-win with each other.

 

 

BTS Gyeongbokgung Palace

 

There are no visitors... ”New marketing rush"

 

The stage of “BTS Week” Gyeongbokgung Palace, held at NBC's “The Tonight Show Starring Jimmy Fallon,” for five days from the 28th of last month, took place when the Cultural Heritage Administration first sent a love call to the BTS side. An official from the Korea Foundation said, “Because of the corona, the Moonlight Tour in Changdeokgung Palace or the Starlight Night Tour in Gyeongbokgung Palace were not properly conducted in the first half, and the idea came up to create content that could utilize the space with K-pop idol groups while the palace was closed.” . After that, after several meetings with Big Hit Entertainment,'IDOL' was shown at Geunjeongjeon and'Small Universe' at Gyeonghoeru. In particular, the number of YouTube views on the'Idol' stage was 22.6 million times as of 30 days, generating a greater resonance than the'Dynamite' roller skating stage stage (14.7 million times), which was the first Korean singer to top the Billboard single chart.
 

 

 

 

 


For teams that frequently appear on overseas broadcasts, like BTS, finding new places every time is an important task. At the same time, it must show a different charm from the existing music video, and at the same time, it must match the character of the program. The competition for the advertising effect became more fierce as BTS, which showed their first ‘dynamite’ at the MTV Video Music Awards in August, sings in the background of the 63 Building in Yeouido with the night view representing Seoul. Everland Rocksville, Yongin, who filmed the stage of NBC'America Got Talent', Itaewon Hyundai Card Music Library Vinyl & Plastic, which appeared in NPR's'Tiny Desk Concert', and Yongsan National Museum of Korea in'Deer Class of 2020', which gave a virtual graduation speech on YouTube. It has emerged as a new tourist attraction. At the Billboard Music Awards on the 14th, the stage at Incheon International Airport with a different scale was introduced, raising expectations of where the stage for the American Music Awards will be on the 23rd of next month.

 

 

Where will the next stage of BTS be... Fierce competition

 

The Korea Tourism Organization promotional video “Feel the Rhythm of Korea,” in collaboration with Inalchi Band and Ambiguous Dance Company, is also a hot topic. The cumulative number of 6 YouTube views produced from July to the present amounted to 115 million times. Word of mouth was spreading about how they performed a joyful dance to songs that reinterpreted Sugungga, such as “The Beom Comes Down,” in various cities such as Seoul, Busan, Jeonju, Gangneung, Mokpo, Andong. An official from the Korea Tourism Organization said, “If you watch the video of'Naver Onstage 2.0' released in September last year and move the stage from indoors to outdoors, it would be suitable for the taste of the MZ generation who likes to be witty while introducing tourist attractions.” Revealed. This year, the Korea Tourism Organization, which has selected girl group ITZY as the honorary public relations ambassador, and is showing series videos such as'Rhythm of Vibe/K Beauty/Taste', said, “Because K-pop is gaining worldwide popularity, “There is a lot of collaboration,” he added, adding, “We plan to continuously show various video contents that can show a new look of Korea.”

Comment